De gångna dagarna ..

Igår var vi i New York nästan hela dagen och det var det häftigaste jag varit med om i hela mitt liv. Vi började dagen med att ha en lektion på morgonen innan vi vid lunchtid hoppade på bussen som skulle ta oss till the big apple. Väl framme hoppade vi av vid Rockafeller Center och därifrån kunde man ta sig till Top of the Rock, därifrån kan man se hela New York i 360 grader. Ni förstår inte hur häftigt det var att vara på 71:a vången och se hela New York i solnedgång, helt galet coolt! Awesome som man säger här ;)

Eller okej, innan vi åkte till Rockafeller Center hoppade vi på färjan som tar en till Staten Island och därifrån kunde man se de två tornen som en gång var World Trade Center. Dom håller på att bygga upp det nu och tydligen ska ett av det där tornen bli den högsta i hela New York. Man kan också se frihetsgudinnen från den färjan, så det var coolt. Liksom.

Iaf, så hade vi en guide som visade oss runt innan han släppte oss och vi fick "göra stan" på egen hand. Efter Staten Island åkte vi runt överallt och ingenstans. Han berättade i vilka kvarter tex Beyoncè och Jay Z bodde. Leo DiCaprio, Kim Kardashian och många fler. Vart Will and Grace spelades in samt Vänner, Sex and the City och ett antal filmer som Friends with benefits and National Treasure.

Efter det hoppade vi av i Central Park. DET var häftigt! Central Park är HUGE, liksom allt annat. Till och med ekorrarna är HUGE!

Iaf, så idag åkte vi till familjen. Gick upp sisådär 6 imorse, bussarna gick 9 och 11 typ var jag framme i White Plains där min host mum skulle plocka upp mig. Nervös som in i bomben var jag och när jag kliver av bussen står hon där en bit bort med Katie i famnen. Hon är 3 btw.
Jag går framme och hon slänger ut armarna och ger mig en jätte kram. Katie kramades också. Bil resan hem pratade vi om allt möjligt så det blev liksom aldrig någon pinsam tystnad. Väl framme i deras URSNYGGA hus träffar jag deras nuvarande au pair Jenny. Hon är lika välmötande och idag hela dagen har vi pratat om allt möjligt och jag har gett barnen deras presenter and so on.
Vi åt middag ute, alla utom host dad. Han jobbar som ridande polis på Staten Island så han kommer inte hem förrän sent. Stormville ligger ändå två timmars bilresa från New York City.

Och ikväll frågade Jenny ifall jag ville följa med henne till en pub och möta hennes vänner. Javisst självklart vill jag med! Men, nu har jetlagen jagat ifatt mig. Är sjukt trött och imorn ska vi åka till en stad som heter Mystic som ligger i Conneticut och vara där i två nätter så jag kände nae. Jag ORKAR inte gå till en pub så jag tackade nej. I Mystic ska vi bla åka båt och gå till ett akvarium så det ska bli kul!

Jag har en del att lära mig känner jag och anpassa mig till. Amerikanarna är motsatasen till svenskar alltså. Men samtidigt känner jag att jag har fått en jackpot när det gäller famlijen. Gud vad gästvänlig och öppen dom är alltså. Och barnen är helt otrolig. Beter sig som dom känt mig hela livet, vill visa mig allt möjligt och ska kramas och pussas. Me like!

Så nu sitter jag här och klockan är halv tio på kvällen men halv fyra på morgonen hemma. Ibland kan det komma stunder då jag känner att jag saknar familj och vänner men trots det så kommer jag stortrivas här tror jag.

Nu blir det sova, upp tidigt imorn! Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Landin

Låter som du har de skit bra där borta!!

2011-10-08 @ 21:58:58
Postat av: mamma

Gud vilken upplevelse du får vara med om gumman!! <3 Jag tror du kommer trivas super, du får tänka när hemlängtan kommer krypande - att vi finns ju alltid kvar här.. Jag längtar sååå efter dig men vill inte att du ska gå miste om detta "för allt smör i småland". Du är grym och jag älskar dig så mycket <3<3 puss puss..

2011-10-10 @ 19:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0