Söndag 15 januari 7.18pm

Igår tidigt på morgonen satte jag mig på tåget mot NYC. Tåget stannade i Brewster och där hoppas Sara på och sen vid Goldens Bridge hoppade Tina på. Hur Trevligt som helst!

När vi kom till Grand Central tog vi tuben till Sockerbiten (!) såklart. Köpte en marabou chokladkaka :) Sedan gick vi till FIKA. Ett av fyra svenska fik som finns i NYC. Det heter FIKA om ni inte förstod det. Anledningen till att vi gick till just detta FIKA, som ligger längst ner i West Village btw, var att Emmas ( som var i min pluton i militären) kompis Sara jobbar där. Ville säga hej och introducera mig med tanke på att Emma kommer ha en fotoutställning där i Mars med bla bilder hon tog av mig (!). Kan lägga ut några av dom bilderna lite senare. MEN såklart var hon ledig den dagen så jag träffade aldrig henne. Men vi åt lunch där iaf och sen bar det av mot barnes and noble.

Barnes and Noble är en bokaffär och det enda jag vill ha där var en almenacka. Fanns det någon? N.E.J. Tydligen har alla Barnes and Noble i hela NYC slut på almenackor för 2012 och dom kommer inte beställa nya heller?!?! W.T.F?

Hittade iaf en skabbig rackare för typ 25 kr och den tar slut 2 september. Men vad gör man inte? Kan inte leva utan en.

Vi drog vidare till Applebees för middag. Sen åkte vi hem. Man är nådigt mör i kroppen efter en dags vandrande och fötterna ska vi inte ens prata om. Men trots detta är en dag i NYC magiskt. Love.



Sockerbiten. Lika med svenskt godis. Mmm.



Helnöjd.



FIKA.







Allting där inne är gjort av choklad. Galet.



Empire State Building.



Non-square building..



Applebees.



Första steken jag ätit sen jag kom hit. G.o.t.t.

See yaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0