En bomb har släppts

Okej, nu är det såhär att min "underbara" familj har förvandlats till "the family from hell".

Det började med att jag sa till dom att jag inte ville jobba en hel vecka vilket enligt culturalscares regelbok är strikt förbjudet. En au pair får inte jobba mer än 45 timmar i veckan och de begär att jag jobbar 143 timmar.
Dom blev sura över det och fick mig att få dåligt samvete när de överöste mig med att dom har spenderat så mycket pengar på mig när de tog mig till florida, att dom betalar när vi äter ute (fastän jag varit villig att betala för min egen mat), etc etc.

Har jag bett om något av det? NEJ!
Hur kan man göra så? Först bjuda på saker och sen slänga det i ansiktet på en?

Efter ett tag kom vi in på det här med bilen som jag krockade med. Enligt regelboken står det att en värdfamilj som sänder ut en au pair med bil för att skjutsa eller hämta barn gör det på egen risk. Om au pairen är med om en olycka, vilket är under arbetstid, ska au pairen inte betala några reparationer eller någonting.
Dom vill att jag betalar hyrbilen vi fick lov att ha under tiden den andra bilen var på rep. (?)

Jag betalade till en början 150 dollar för att vara snäll men nu vill dom att jag betalar 200 dollar till. Då sa jag ifrån och refererade till regelboken. Dom slängde mig då i ansiktet att enligt regelboken behöver dom egentligen bara förse mig med säng och tak över huvudet, så jag ska vara glad för att jag får mat, elektricitet och mobil av dom.. för dom behöver egentligen inte ge mig det.
Och när det gäller bilen ska jag vara glad för att jag får låna den och bara behöva betala bensinen jag använder för om dom vill kan dom begära att jag ska få betala oljebyte, däckbyter, reparationer, m.m.

Lycka till och hitta en au pair som ställer upp på dom villkoren.

Pappan hade även en föreläsning om deras ekonomi. Att de tjänar så lite och att de har så mycket utgifter och hit och dit. MEN VAD HAR DET MED MIG ATT GÖRA?
Jag frågade då varför de har en au pair om de inte har råd. För barnens skull och att dom ska lära sig mer om andra länder och att dom gärna vill visa au pairen USA. Bullshit?
Dom vill utnyttja för det är de allting går ut på här i USA.

Så jag står nu mellan valet om jag ska leta efter en ny familj eller åka hem. I nuläget är att åka hem det som lockar mest. Jag vill hem och göra något med mitt liv. Skaffa mig ett riktigt jobb. Börjar plugga. Det känns mer rätt än att lalla på här och leva låtsas liv.
Men jag ska sova på saken inatt och jag får se hur jag gör.

Vad tycker ni?

Jag mår iaf fruktansvärt psykiskt dåligt av allt detta och jag vill bara härifrån fortast möjligast. Känns inte som det är värt det om jag ska vara ärlig. Efter fyra månader är ju språket otroligt mycket bättre och det är fortfarande en livserfarenhet även om det bara gått 4 månader.


Tack vänner och familj för att ni funnits där och tack Sara Jakobsson för allt du gör för mig, otroligt tacksam <3

God natt

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej vännen! Trist att det ska bli så där, byt familj eller åk hem. Stanna inte kvar och framför allt ha inte dåligt samvete. Kram

2012-01-17 @ 14:16:01
Postat av: Camilla

Hej! Tycker att du gör helt rätt som sätter ner foten och framför allt att du har bra koll på vad som gäller. Bra jobbat! De väljes själva vad de vill "bjuda" dig på och inte. Att du sedan inte går med på att jobba häcken av dig har inget med dig att göra. Rätt ska va rätt! Vet att du inte är en "besvärlig" person och att du hjälper till, ställer upp om det behövs och gör rätt för dig så andas du och se vad allt leder till. Är övertygad om att vad du än väljer att göra att du gör det rätta, det som är bäst för dig. KRAM!

2012-01-17 @ 18:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0