Florida

Nuså, nu ska jag äntligen skriva om hur jag hade det i Florida. Har inte haft tid och ärligt talat inte haft lust att ta mig tid till att skriva då det är en del men nu har jag bänkat ner mig i soffan för att skriva så gott jag kan om alla roligheter jag gjorde. Jag börjar från början.

4 december - Vi klev som sagt upp 0500. Lastade in väskorna i bilen och sen bar det av mot flygplatsen. När vi kom fram hyrde vi en bil och sedan for vi mot hotellet.



Här sov då jag.



Toaletten.

Ni skulle sett hotellet rummet. Eller lägenheten rättare sagt. Sjukt stort. Bubbelbad fanns det också. Denna toa hade jag för mig själv med egen ingång. Sick.

Iaf, efter vi fräschat upp oss åkte vi till Magic Kingdom. Där strosade vi omkring ett tag. Såg lite shower framför slottet och senare på kvällen såg vi en gigantisk parad som följdes av sjukt coola fyrverkier vid slottet. Och med slottet menar jag såklart Cinderellas Castle. Walt Disneys slott som är i början av alla disney filmer. Loggan helt enkelt. Efter det for vi tillbaka till hotellet.



Vi tog båten över till Magic Kingdom från parkeringen. Man kan ta typ tunnelbana också men vi tog båten. Detta är det första man ser när man kommer in.



Det är så häftigt för Magic Kingdom är som en liten stad. En liten mysig stad med bagerier, juvelbutiker och klädbutiker. Och i mitten av staden är Cinderellas Castle.



Där är det. Slottet jag vill bo i.



Innan paraden. Sjukt nöjd Ida :)



En julparad med alla möjliga disneyfigurer. Allt från Nalle Puh till Skönheten och Odjuret. Orkar inte lägga ut mer bilder på paraden.



Kvällen avslutades med fyrverkerier.


5 december - Denna dag åkte vi till Downtown Disney för barnen hade en tid på Bibbidi Bobbidi Boutique för att bli stylad till valfri prinsessa. Både Emma och Katie valde Ariel.



Katie.



Emma.

Alltså tänk att få göra detta som barn. Helt sjukt vad dessa barn får göra mycket alltså. Jag menar tänk om jag fick chansen att bli stylad till en prinsessa när jag var barn? Fanns inte ens på kartan liksom. Men OM jag skulle få gjort det skulle jag valt Pocahontas :)
Och inte nog med det, efter makeovern åkte vi till Epcot och där fick barnen äta lunch med prinsessorna. Alltså, belle, mulan, törnrosa, ariel.. aa, typ dom. Sick.



Den här draken är helt gjord av lego. FATTA?! Helt sjukt ...



Här har dom deras älskade Ariel. 

DisneyWorlds theme parks är fyra stycken. Magic Kingdom, Epcot, Disneys Hollywood Studios och Animal Kingdom. Också finns det vattenparker också men vi åkte aldrig till dom för det var inte riktigt badväder.
Iaf, på Epcot åkte vi lite karuseller. Bla, Soarine. Det var mycket häftigt. Man fick sätta sig i en soffa typ som skickades upp en bit i luften och sen hade man världens största tv skärm framför sig. Och den visade Kalifornien och meningen med hela grejen var att man skulle känna som att man flög över berg och vatten i den där soffan för soffan rörde sig. Skit coolt!
Vi såg även Turtle Talk vilket handlade om sköldpaddan i hitta nemo. Han dök upp på en skärm och började prata med oss. Typ. Åkte även finding nemo karusell.
På eftermiddagen började vi vandra mot de olika länderna. Alltså i Epcot finns det olika länder. Bla, asien och afrika. Och det fanns även Norge. Det var där vi åt lunch med prinsessorna. Men varför norge? varför inte Sverige?!
Vi vandrade omkring och såg alla olika länder och senare på kvällen var det dags för fyrverkerier igen. Och det var inte lite heller. Tror jag blev döv och inte undra på att ozonlagret förtunnas, så mycket rök som blev av dessa fyrverkerier går inte att förklara.
Sedan var det läggdags. 

6 december - Idag var det dags för Disneys Hollywood Studios. Det första vi gjorde var att se en show med Ariel såklart. Ganska häftigt faktiskt. Med bubblor och hela köret. Efter det var det dags för en musse pigg show och sen mupparna i 3D. Blä, hatar mupparna.
Sen gav Jag och Jen oss på Tower of Terror. Man går in i en hiss. Sätter sig ner och spänner fast sig sen åker man igenom några rum som ska vara läskiga och sen släpper dom ner en. Man åker upp och sen släpper dom en. Typ som katapulten på grönan.



Coolt.



Barnen är redan less. Ni ska vara glad för att ni får vara här?



Symbolen för Disneys Hollywood studios.



Tower of Terror.



Detta är den riktiga kostymen Kapten Barbossa hade i Pirates of the Caribbean.



Riktiga kostymen. Från Alice i underlandet.




Åkte lite Aerosmith berg och dalbana. Coolt.



Avslutade dagen med att se ytterligare en show med alla disney karaktärer. Men häftigt är det. 

7 december - Denna dag åkte vi tillbaka till Downtown Disney för att strosa omkring ett tag. För att senare bege oss mot Nickelodeon hotell där vi skulle bo två nätter.



Helt gjorde av Lego. Kan liksom inte fatta det.



Hotellet!





Barnen badade men inte jag. På tok för kallt...



Emma blev slimad. Hinken längst upp på grejen var full med slime som dom tippade över människor. Äckligt.
När vi satt oss tillrätta så begav vi oss till en show såklart, och med svampbob fyrkant dessutom. 



Kul. 



Ännu kuligare. 

Iaf, så stannade vi på detta hotell bara en natt för största orsaken till att vi bokade in oss där var för att vi skulle bada men vädret tillät inte det så vi åkte tillbaka till lyxhotellet. 

8 december - denna dag blev det Magic Kingdom igen. Vi åkte en del karuseller och jag och Rob åkte space mountain. En berg och dal bana som var helkul men inte lika kul som Aerosmith. 
Senare på kvällen såg vi en light parade. Ljus parad typ. Alla "floats" (grejen som dom i paraden åker på) och alla människor är upplysta. Min kamera dog så har tyvärr inga bilder på det.



Emma när vi åker tekopparna.

Jag och Emma åkte även en Pirates of the Caribbean ride. Man fick sätta sig i en båt också fick man se massa pirater och sånt.



Precis som i filmen. Hehe.



Jack Sparrow :)



Såhär nöjd var jag efteråt.



Jag dog ett tag där.



Gilla.

Vi strosade omkring ett tag till. En chill dag.


9 december - Animal Kingdom! Äntligen :) Låter bilderna tala för sig själv.






Trädet från Lejonkungen. Du vet det som Rafiki bor i.




Maha.



Såg en hitta nemo musikal.



Berget bakom mig är en berg och dal bana som jag åkte förstås. Det är helt gjort i plast om ni inte förstod det. Eller vad det nu är gjort av. Det är inte riktigt iaf.



Såg en tiger.



Trädet.

Vi såg även ytterligare en parad. Denna gång en djungelparad.





Efter den åkte vi på safari.



Simba







Vi avslutade dagen med att se en Lejonkung Show.



Dagen på Animal Kingdom var superb.



Jag, familjen O'brien plus några vänner till familjen.

10 december - dagen spenderades på Hollywood studios samt downtown disney. Köpte lite grejor samt bara chillade.



Thank you Jen and Rob for taking me to Florida and DisneyWorld. It means a lot to me and I can't thank you enough! I had the time of my life.

Detta var min vecka i Florida. Jag rekommenderar STARKT att åka dit.

ByeBye














Kommentarer
Postat av: Sarah Ylvinger

Du har verkligen hittat rätt familj att vara au pair åt! Lyckost som får åka och se både det ena och det andra! :-)

Kram och Gott Nytt År!

2011-12-30 @ 16:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0